tiistai 20. lokakuuta 2015

Ei pelkkä lista

Kuka sinä olet?

Kysymyksen kuullessaan moni alkaa laatia vastaukseksi listaa: olen vaimo, äiti, sen-ja-sen-työn-tekijä / opiskelija...

Minun vastaava listani menisi jotenkin näin: olen opettaja, äiti, yksinhuoltaja, ortodoksikristitty, musiikinrakastaja ja -harrastaja, larppaaja, itähelsinkiläinen, fanityttö. On vähän sillä rajalla, laittaisinko edes listaan seksuaalista suuntautumista. Suhdestatusta en ainakaan.



Minua raivostuttaa aina, jonkun listan kärjessä komeilevat nuo vaimo ja äiti. Kuka määrittelee itsensä ensisijaisesti niillä sanoilla?! Huhhuh.

Mutta tarkemmin ottaen listan kaikki kohdat ovat yhtä naurettavia. Nuo tittelit ovat rooleja, joita sinulle ne on. Eivät ne kerro, kuka sinä olet. Kuka sinä olet. Kuka sinä olet. 




http://41.media.tumblr.com/tumblr_lex6e3vv9F1qd0b3wo1_1280.jpg

Kuka siis olen, jos en ole työntekijä, äiti, jonkun puoliso tai ystävä, sisko, uskontoni/seurakuntani edustaja, jonkin harrastaja tai osaaja. Kuka olen ilman statuksia, rooleja ja saavutuksia?

Hyvä kysymys. Ehdottomasti miettimisen arvoinen.


Simba, muista kuka olet.

http://4.bp.blogspot.com/-jpVn8PGAhgA/U6qjLseM69I/AAAAAAAAHWs/aco_4CWuA5o/s1600/lion-king-disneyscreencaps.com-7905+(640x360).jpg


Huomautus: kuvat ovat läppää. Diippii shittii ei voi heittää tekemättä vähän pilaa itsestään.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti